tiistai 28. helmikuuta 2012

Kahvia ja kakkua


Tänään illalla mä laskin
että päivän mittaan oli 13 henkeä pöydän ääressä.
Ihanaa!
Ihmiset alkavat kaivautua koloistaan.
Se tietää että kevät on tulossa!

Mä pidin vieraille kahvilaa: cappuccinoa, espressoa, lattea
kermavaahdolla, suklaarouheella, kanelilla

Kahvin kanssa olin leiponut karviais-tiramisu-kakkua.
Kakun ohje oli mun omasta päästä.
Kaveriltani sain vinkin käyttää karviashilloa suklaakakun täytteenä.
Suklaakääretorttupohja, jonka kostutin, toiset levyt maidolla, toiset ananasmehulla.
Täytteeksi laitoin mummin karviaishilloa ja omakeksimääni täytettä. Siihen laitoin maustamatonta tuorejuustoa, vaniljajogurttia, kermavaahtoa, vaniljakastiketta ja sokeria. Kakun päälliseen sulatin levyllisen tummaa mantelikrokanttisuklaata, jonka kesytin lorauksella vaniljakastiketta.

Hyvää!

Me oltiin sovittu yhteinen lounas oman perheen ja kahden kaveriperheen kanssa ravintolaan. Iskä tuli sinne suoraan parturista lyhyttukkaisena! Ihan kuin mulla olisi uusi aviomies.
Oon tuntenut aina vain ponnari-iskän.
Hyvältä näyttää ja hyviä olivat myös tuliset kanaburritot.


Ei kommentteja: