tiistai 16. marraskuuta 2010

Aloevera pelastus vol.2



Olimme viime maaliskuussa Thaimaassa ja teimme ns. "perinteiset". Olimme niin innoissamme auringosta ja lämmöstä, että olimme ekana päivänä lähes koko päivän rannalla ja meressä liian pienillä suojakertoimilla. Saatatte arvata mitä siitä seurasi. Punainen ja turvonnut iho, punainen rokon kaltainen ihottuma koko alavartalossa ja vesikelloja. Muistan vieläkin kun laitoimme Suomeen viestiä kuulumisistamme, vastaus oli kovin lämminhenkinen: "Apinat! Oliko tästä puhetta?"
Tapasimme ilta-ajelulla Lucky-nimisen nuoren naisen joka piti kulmakiparia lähellä hotelliamme. Otimme Luckyn kiskalla juomat ja kerroimme huolemme. Lucky nappasi tiskiltä veitsen ja lähti pensaikkoon. Hän haki aloverakasvia, halkaisi sen ja levitti ihanaa geeliä palaneisiin kohtiin. Loput aloet hän laitoi meille mukaan hotellille. Yhdessä päivässä aloeverahoidolla olimme taas pelikunnossa ja Lucky sai kunnon tipit.

Suomen talvi aiheuttaa iholle toisenlaisia haasteita. Minulla on siis ylipäänsä iho nyt tosi huonossa kunnossa (näppylöitä riittää). Tämän lisäksi minulla on flunssan takia ollut nenänalunen aivan punainen ja karhea kuin hiekkapaperi niistämisen takia. Minulla on myös ollut huulen reunassa ikävä haavauma, joka pahimmillaan on nauraessa auennut ja alkanut vuotamaan. Olen hoitanut vaivoja bepanthen-voiteella kehnoin tuloksin. Paraneminen on ollut hidasta.

Minulla oli kylppärin kaapissa myös aloevera-geeliä jota laitoin eilen koko kasvoille. Yhden levityskerran tulos oli se, että huulessa on enää vain punainen laikku ja nenänalusen iho on normaalin värinen ja joustava. Nyppyjä on edelleen, mutta olen toiveikas.

Ei kommentteja: