keskiviikko 6. kesäkuuta 2012

Pihasta puutarha: lavakaulus

 Olen tehnyt tän päivän pihahommia omassa pihassa. Lähinnä kitkenyt vaatimattoman perennapenkin ja siirrellyt kiviä paikasta toiseen.
Piha on tosi ankee. Huoh.
Pihassa ei ole Kuunliljojen lisäksi mitään muuta kuin nurmikko ja onneksi sentää viimevuonna ostamani kasvihuone, tyhjänä sekin.
Oon ihan voimaton, koska jos pihasta haluaisi ihanan puutarhan, tarvis takataskussa olla pihasuunnittelijan mukaan about parikytätonnia. Noh, mun taskussa ei ole tällähaavaa muuta kuin reikä...

Mulla on käytössä puutarhatöiden tekoon 3 euron kuokka, pulkka ja lumikola. Työrukkasetkin jäi mökille. Arvannette että niillä ei rakenneta ihmeitä.


 Tänään kuitenkin innostuin pihanlaitosta. Mietin että tällaiset istutuslaatikotkin toisivat jo jotakin ilmettä. Niihin voisi laittaa yrttejä ja kukkia, molempia. Haluaisin laittaa ne nelikentäksi niin että väliin jäisi kivat käytävät. Kävin katsomassa Robbarissa istutuslaatikoita, jotka maksoivat 30euroa/kpl. Eli 4 kertaa 30 on 120euroa, mullat päälle ja sitten taimet... Voi voi, hintaa kertyy...

 Googletin hieman ja törmäsin Voikukkapellon blogissa tällaiseen ideaan, että lavakauluksista voisi tehdä istutuslaatikoita. Mun veljellähän on oma kuljetusalan yritys! Nyt on pakko soittaa veikalle ruinauspuhelu! (Taas.)

 Veikka lupasi pitää silmät auki ja korvat höröllään, josko saisi mulle hommattua laatikoita.
Neljä takapihalle siis... 
ja itseasiassa tohon yläpihalle voisi keittiön oven luokse laittaa lisäksi kaksi...
:D

Kaikki kuvat siis lainattu Voikukkapellolta ja Kekkilältä.

3 kommenttia:

Retromoderni kirjoitti...

Mulla on noita lavankauluksia, tyhjänä tosin.

Mies teki puiden ympärille puukehikot ja niistä jäi yksi ylimääräinen joten iskin siihen mansikkaa ja yrrttejä.

mäkin haluan sen kasvihuoneen mutta siitä taitaa tulla mun lepopaikka ;)

M kirjoitti...

Kuulehan rouva tarhuri. Hain viime viikolla lavakauluksia (Laukaan Laatulavat) vähän ylikin oman tarpeen eli varmaan 4 liikenisi sulle. Itselläni on sama projekti täällä edessä, tosin 8 x 6 metriä ja 12 laatikkoa ja laattakätävät. Minä voin tulla sulle puutarhakonsulttikäynnille ihan tosi halvalla - olisko vaikka kuppi tai pari hyvää teetä sopiva?

Anna kirjoitti...

Ihan samaa ideaa ajattelin tuolta Voikukkapellolta napata :) Meillä on raksa-ajalta jätetty noita kauluksia juuri tällaista proggista ajatellen. Hullun hintaisia ovat valmiit laarit kaupoissa!