tiistai 5. kesäkuuta 2012

Kirppistä ja kierrätystä

(Tässä kuvassa oleva hieno VOSSin vesipullo ja sokerisirotin ovat kirpparilta. Pullean pullon nahkavyö on Manun vanha panta.)

Mä käyn tosi paljon kirppiksillä. Olen käynyt jo vuosia. Aluksi se oli vähän noloa ja outoa, mutta nyt kirppiksistä, kierrätyksestä ja vintagesta on tullut kuuminta hottia. Ihanaa!
Parasta mun mielestä kirpparilla on löytämisen riemu ja ehdottomasti se ,että parilla eurolla saa kivoja juttuja. En osta milloinkaan ylihinnoiteltuja juttuja. Se olkoon mun hiljainen kannanottoni kirppiskulttuurin ylläpitämiseksi.
Ostan pääasiassa vaatteita, mutta olet löytänyt jotain kotiinkin. Tässä jotain esimerkkejä tämän aamun pölyjenpyyhkimisreissun varrelta.

Nämä nätit kipposet myös kirppikseltä.
 
Tässä olen laittanut virkkuukoukut, neulepuikot ja puuvärit säilytykseen tyhjiin kahvipurkkeihin. Kahvipurkit niputin yhteen nahkavyöllä.

Yläkuvassa näkyy "puuhelmiä"-purkki. Se on rautakaupasta saatava maalipönttö jonka olen maalannut liitutaulumaalilla. Kylkeen voi liidulla kirjoittaa mitä purkissa milloinkin on jemmassa. Mökillä meillä on biojäte- ja vaipparoskispurkit. Kanteen mun veli kiinnitti mulle keraamisen lipaston vetimen nupiksi.

 Tämä musta nahkainen arkistolaatikko on viimeisimpiä löytöjäni.
 Sen sisusta on hienostunut Burberry-ruudullinen. (5 euroa)

 Tämän pellavaisen päiväpeiton olen ostanut myös kirpparilta.
Jäin pyörittelemään sitä käsissäni, kun myyjä ilmestyi paikalle. 
Hän sanoi että hinnasta voidaan kyllä keskustella. (Hintalappuun oli merkitty 10e.) 
Ostin parisängyn, tahrattoman, pellavaisen, tikatun päiväpeiton lopulta 7eurolla. 
(Olisin tosin voinut maksaa siitä vaikka 12euroakin. Toivotaan vaan ettei myyjä eksy lukemaan tätä juttua...)

 Nämä isot lattiatyynyt on jotakin luonnonkuitua.
Vähän rikki ovat. Kestää minkä kestää. Tuskin jaksan korjata.
Yhteensä 4 euroa.


Ei kommentteja: