torstai 17. tammikuuta 2013

Over size omasta päästä

 Neuloin tällaisen over size neuleen Tuomas-langasta.
Ohje, kuten kaikissa mun töissä on omasta päästä keksitty. Tuomas-lanka on mukavaa neuloa. Siinä oli puikkosuositus 4 mutta tein neuleen nro:n 7 puikoilla, koska halusin neuleen olevan harvaa. Eikäs iitä edes mielestäni tullut mitenkään superharvaa, vaikka puikot olivatkin huomattavasti suositusta suuremmat. 

Mahan kohdalle tein reikämäisen "pitsiraidan". Kuviossa ei ole mitään systeemiä, vaan se on täysin sattumanvarainen. Tein reikiä niihin kohtiin missä niitä edellisellä kierroksella oli vähemmän. 

 Hihoihin neuloin tiukahkot resorit kyynerpäähän asti pienemmillä puikoilla, sitten vaihdoin suurempii puikkoihin ja lisäsin silmukoita, jotta sain tällaiset "prinssi"-pussukkahihat.

 Pääntien mallista mulla ei ollut mitään ideaa, kunnes luin ruokakupassa jostain käsityölehdestä lauseen "Oletko huomannut että kaikkialla on nyt venepäänteitä ja minihameita?" ja kappas vaan, ajoin kotiin ja neuloin paitaani venepääntien. Näin nämä mun neuleet syntyy: idea sieltä, toinen täältä, lennosta.

 Tässä myös kuvaa mun tämänhetkisestä tukankasvatusvaiheesta. Mulla oli siis pitkään toispuoleinen leikkaus, jossa toinen korva oli koverrettu reippaasti esiin. Rupesin kasvattamaan mallia pois jo kesällä ja olen välillä pitänyt jo pidennyksiäkin, sekä teippi, että klipsi. Saapa nähdä kumpi mulla on ensin, lapsi vaiko polkkatukka. Pari senttiä tukasta vielä puuttuu...

Onko teillä mitään hiustenkasvatusvinkkejä? Mun oma vinkki on ehkä se, että värin on oltava perfekt jos malli onkin vähän niin ja näin välivaiheessa. Anu Harkki bloggasi taannoin tukankasvatuspipon neuleohjeesta...

3 kommenttia:

Miia-Rebekka kirjoitti...

Mä oon lisännyt sun blogin jo aikoja sitten mun syötteenlukijaan. Oon ihmetellyt, että miksiköhän et enää kirjoittele blogiin ollenkaan, mutta jostain syystä mun syötteenlukija ei oo vaan näyttänyt sun päivityksiä. Täällähän on vaikka mitä!

Miia-Rebekka kirjoitti...

Niin joo ja unohdin sanoa, että tosi ihana tuo paita ja kauniit on sun hiuksetkin. Mä leikkautin puolitoista vuotta sitten pitkät hiukseni melkein polkaksi ja nyt sitten yritän kasvattaa takas pitkiksi. On kyllä tosi tuskaa, kun tuntuu ettei ne kasva yhtään.

Minna kirjoitti...

Kiitos vaan ja kiitos haasteesta myös. Palaan asiaan kunhan kerkiän paneutua siihen. Btw: Se sun vihreä neuletakki on ihan tajuttoman ihana!!